Koroonakriisi mõjudest, hügieenist ja tulevikust

Arusaadavatel põhjustel on riigis kehtestatud eriolukord mõjutanud AS Hansabuss tegevust olulisel määral.

AS Hansabuss poolt teenindatud kohalike omavalitsuste liinid seisavad kõik 100% ning samas on vähendatud oluliselt ka avalike liinide mahtu. Linnadevahelisi ja maakondlikke kommertsliine oleme vähendanud juba orienteeruvalt 80% ning ei ole välistatud, et oleme mahte sunnitud veelgi vähendama. Tellimusvedu on eriolukorra ajal täielikult peatunud.

Prognoosime, et turg alustab taastumist 2021. aastast, mis tähendab seda, et sektori terviklik taastumine võrreldes kriisieelse ajaga võib võtta aastaid, kui seda üldse reaalseks pidada. Hansabussi grupis on mitmeid ettevõtteid, mis on turismisektori süda. Me toome ja viime kliente hotellidele, City Tour on puhas turismisektor, seepärast on veidi ehmatav, et turismisektorile eraldatav niigi väike toetus ei tundu hõlmavat transporditeenuste pakkujaid.

Meie selge prioriteet on selles olukorras olnud reisijate ja bussjuhtide kaitse. Palju on räägitud nn eesliini inimestest, bussjuhid on ühed neist. Bussijuhi töökoht on võimalusel eraldatud reisijatest, kus bussi sisenemine ja väljumine normaalbussidel toimub tagumisest uksest, mille tulemusel puutuvad bussijuht ja reisijad omavahel minimaalselt kokku. Oleme bussidesse varunud desinfitseerivad vahendid.

Kõik meie autobussid käivad regulaarselt ja tihedama intervalliga sisepesus. Busside sisepesus töötleme kõrgendatud hoolsusega kõiki käitavaid pindasid ja riskikohtasid desinfitseerivate vahenditega.

Meie tublid bussijuhid puhastavad täiendavalt autobusse iga veootsa järgselt desinfitseerivate vahenditega – puhastatakse töökohta, reisijatele mõeldud käepidemeid, kinnihoidmise torusid jne.

NB! AS Hansabuss võttis kasutusele ka nö mobiilse koristusmeeskonna, kes liiguvad varustatuna vastavate vahenditega aktiivselt ringi ning teostavad meie bussides puhastust.

Seega nagu ülalpool toodust on võimalik järeldada, oleme teinud ja teeme ka edasi maksimaalselt busside puhastust, et tagada nii bussijuhi kui reisijate kaitse. Bussides 2+2 tingimuse reegel sõltub bussi suurusest ja reisijate arvust, kuid normaalbussides võime öelda, et üldjoontes on antud nõue täidetud.

On ilmselge, et kriis räsib, aga ka puhastab oluliselt transpordisektorit. Hansabussi ettevõtted saavad kriisis kindlasti pihta nii nagu kogu Eesti eraettevõtlus, kuid tulenevalt meie senisest konservatiivsest majandamisest ja segmenteeritud (mitmed turud, mitmed erinevad teenused) tooteportfellist, kriisile kiirest reageerimisest, tunneme end tulevikku vaadates kindlalt. Hansabuss on selleks liiga suur tööandja ja partner oma klientidele, et kergekäeliselt tehtust loobuda. Eesti bussisektor vajas raputust nii või naa, sest seadused ei ole olnud piisavad, et sundida teatud tegijaid makse maksma või muidu seaduste piires käituma. Kriisis jäävad ellu need, kes on seadustele allunud ja eetiliselt tegutsenud aastaid, mitte vaid viimasel kuul.

Hansabussi juhatuse esimees Indrek Halliste